Zespół pedagogiczny

W skład zespołu wchodzą:

Kazimiera Mikołajewska – nauczyciel dyplomowany, pedagog

 

W poradni zajmuje się:

 

  • diagnozą dzieci i młodzieży z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi oraz terapią dzieci i młodzieży
  • wsparciem rodziców

Posiada uprawnienia do: prowadzenia treningu zastępowania agresji, treningu umiejętności społecznych. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z autyzmem, mutyzmem oraz z uzależnieniami.

Hanna Górska-Rońda – nauczyciel dyplomowany, pedagog, terapeuta

 

W poradni zajmuje się:

 

  • diagnozą trudności szkolnych i wychowawczych dzieci i młodzieży
  • diagnozą funkcjonalną PEP – R
  • diagnozą dzieci z autyzmem oraz zespołem Aspergera
  • terapią pedagogiczną grupową dzieci ze specyficznymi trudnościami w pisaniu i czytaniu
  • terapią dzieci i młodzieży z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym oraz trudnościami w koncentracji uwagi

Beata Justyna Przybyszewska – nauczyciel dyplomowany, pedagog specjalny, pedagog – terapeuta, logopeda, doradca zawodowy

 

W poradni zajmuje się:

 

  • terapią pedagogiczną
  • terapią logopedyczną

Posiada uprawnienia do prowadzenia: zajęć logopedycznych, terapii pedagogicznej uczniów z dysleksją, ADHD oraz zaburzeniami zachowania.

Mariola Świętochowska – nauczyciel mianowany; pedagog; pedagog – terapeuta w zakresie terapii pedagogicznej, terapii ręki, trener grafomotoryki, oligofrenopedagog, tyflopedagog, surdopedagog

 

W poradni zajmuje się:

 

  • diagnozą ogólnych i specyficznych trudności szkolnych
  • diagnozą trudności wychowawczych
  • diagnozą gotowości szkolnej
  • terapią pedagogiczną grupową (trening ręki, trening grafomotoryki)
  • terapią taktylną

Izabela Ratyńska – pedagog, oligofrenopedagog

 

W poradni zajmuje się:

 

    • diagnozą trudności edukacyjnych w, tym specyficznych trudności w nauce,
    • diagnozą problemów wychowawczych dzieci i młodzieży w szczególności niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
    • prowadzi warsztaty dla rodziców dzieci sprawiających problemy wychowawcze „ Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci” realizowane metodą C. Sutton
    • prowadzi zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży z rodzin alkoholowych,

Beata Rybińska – nauczyciel dyplomowany, pedagog, tyflopedagog

 

W poradni zajmuje się:

  •  diagnozą trudności szkolnych i wychowawczych
  •  funkcjonalną diagnozą tyflopedagogiczną
  •  terapią pedagogiczną indywidualną dzieci ze specyficznymi trudnościami w pisaniu i czytaniu
  •  tyflopedagogiczną terapią dzieci i uczniów słabowidzących
  •  sensomotoryczną terapią widzenia
  •  profilaktyką wad wzroku dzieci i młodzieży
  •  profilaktyką uzależnień behawioralnych dzieci i młodzieży

Zespół w szczególności realizuje następujące zadania:

1. dokonuje diagnozy ukierunkowanej na rozpoznanie specyficznych trudności w uczeniu się o charakterze: dysleksji, dysortografii, dysgrafii oraz dyskalkulii ukierunkowaną na rozpoznanie ogólnych trudności szkolnych,

2. dokonuje diagnozy funkcjonalnej dzieci w wieku od 0 do 6 lat (test PEP-R )

3. dokonuje diagnozy gotowości szkolnej

4. dokonuje diagnozy trudności wychowawczych

5. prowadzi terapie i konsultacje indywidualne:

  • uczniów z problemami: w nauce, emocjonalnymi, wychowawczymi, potrzebującymi indywidualnego wsparcia pedagogicznego
  • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w zakresie:
    – usprawniania umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki czytania i pisania,
    – doskonalenia technik szkolnych (pisanie, czytanie, liczenie),
    – wspomagania uczniów w poprawnym pisaniu pod względem ortograficznym i budzenia świadomości ortograficznej,
    – usprawniania manualnego i grafomotorycznego

6. wspomaga pracę szkół i placówek oświatowych poprzez:

  • zajęcia profilaktyczne i warsztatowe dla uczniów na terenie szkół i placówek
  • spotkania z nauczycielami, wychowawcami i specjalistami w celu rozpoznawania potrzeb dzieci i młodzieży oraz indywidualizacji procesu nauczania i wychowania
  • udział w zebraniach rad pedagogicznych, porady i konsultacje, warsztaty, grupy wsparcia
  • dla rodziców porady i konsultacje bez badań w celu ukierunkowywania pracy z dzieckiem
  • interwencji kryzysowej ukierunkowanej na dziecko szkolne