Nauczycielu – Jak przyjąć uczniów powracających do szkół po przerwie spowodowanej pandemią?

Szanowni Nauczyciele, 

z pewnością większość z Państwa zadaje sobie to pytanie 

My jako pracownicy Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej często obserwujemy podczas spotkań i konsultacji udzielanych uczniom występowanie u nich nasilonych objawów stresu związanego z powrotem do stacjonarnej nauki. W związku z czym, zwracamy się z serdeczną prośbą o zapewnienie uczniom spokojnego powrotu do szkół. 

Jedni uczniowie się cieszą z powrotu do stacjonarnego nauczania, nie mogą się doczekać spotkania z dawno niewidzianymi kolegami, koleżankami czy nauczycielami. Jednak nie wszyscy. Dla części z nich to powód do odczuwania stresu, lęku przed ocenami, nadrabianiem zaległości czy sprawdzianami. Naszym zadaniem jako dorosłych jest zadbać o to, żeby ten powrót był dla nich jak najmniej stresujący. 

  • Skupmy się na nadrabianiu zaległości w relacjach, a nie w materiale edukacyjnym. 
  • Usiądźmy wspólnie z dziećmi i młodzieżą po to, żeby rozmawiać, wspierać się wzajemnie, a nie po to, żeby sprawdzać to czego się nauczyły (bądź nie) w trakcie nauki zdalnej.  
  • Odłóżmy ma jakiś czas na bok klasówki, kartkówki, sprawdziany – skupmy się na kondycji psychicznej dzieci oraz zadbajmy o relacje.  

 

 

Ponadto zachęcamy do wysłuchania rozmowy z Paulą Włodarczyk z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę:  

https://www.rmf24.pl/tylko-w-rmf24/popoludniowa-rozmowa/news-powrot-do-szkol-uczniowie-boja-sie-chaosu-bardzo-martwia-sie,nId,5203078