Warsztaty i szkolenia

Propozycja szkoleń, warsztatów i prelekcji

dla nauczycieli, rodziców i uczniów

 

 

 

  

  1.  Gotowość dziecka do podjęcia nauki w klasie I – prowadząca Dorota Mućk  

Plan szkolenia: 

  • Co to jest gotowość szkolna i dlaczego jest tak ważna? 
  • Gotowość dziecka do nauki w sferze fizycznej. 
  • Gotowość dziecka do nauki w sferze poznawczej. 
  • Gotowość dziecka do nauki w sferze emocjonalno- społecznej. 
  • Warunki odroczenia i przyspieszenia obowiązku szkolnego.

    2. Depresja u dzieci i młodzieży- prowadząca Dorota Mućk 

Plan szkolenia: 

  • Symptomy, objawy depresji u dzieci i młodzieży. 
  • Czynniki wywołujące depresję (przyczyny depresji). 
  • Gdzie szukać pomocy? 
  • Jak wspierać i rozmawiać z dzieckiem w depresji? 

  

        3. Przeciwdziałanie przemocy domowej wobec dziecka. Wdrożenie procedur Niebieska Karta w oświacie – prowadząca:  Izabela Ratyńska

Plan szkolenia: 

  • Formy przemocy 
  • Cykl przemocy 
  • Koncepcje psychologiczne wyjaśniające występowanie przemocy oraz zachowanie się ofiar 
  • Niebieska Karta – prawo, procedura itp. 
  • Algorytm postępowania. 

        4.  Uczeń niedostosowany i zagrożony niedostosowaniem społecznym w szkole- praktyczne wskazówki – prowadząca Izabela Ratyńska 

Plan szkolenia: 

  • Podstawowe informacje na temat uzależnień 
  • Dane statystyczne na temat zażywania przez dzieci i młodzież substancji psychoaktywnych ze szczególnym uwzględnieniem danych z terenu powiatu węgrowskiego 
  • Proces rozwoju uzależnień ze względu na jego stopień zaawansowania 
  • Powody, dla których dzieci i młodzież sięgają po substancje psychoaktywne 
  • Rozpoznawanie używania substancji psychoaktywnych 
  • Wskazówki dotyczące przebiegu rozmowy z dzieckiem i rodzicem na temat uzależnień 
  • Interwencja i postępowanie wspierające w oparciu o obowiązujące prawo 

        5. Zrozumieć i pomóc rodzinie z dzieckiem praktykującym zażywanie substancji psychoaktywnych – prowadząca Izabela Ratyńska 

Plan szkolenia: 

  • Podstawowe informacje na temat uzależnień 
  • Dane statystyczne na temat zażywania przez dzieci i młodzież substancji psychoaktywnych ze szczególnym uwzględnieniem danych z terenu powiatu węgrowskiego 
  • Proces rozwoju uzależnień ze względu na jego stopień zaawansowania 
  • Powody, dla których dzieci i młodzież sięgają po substancje psychoaktywne 
  • Rozpoznawanie używania substancji psychoaktywnych 
  • Wskazówki dotyczące przebiegu rozmowy z dzieckiem i rodzicem na temat uzależnień 
  • Interwencja i postępowanie wspierające w oparciu o obowiązujące prawo 

     6. Uczeń trudny wychowawczo w szkole – prowadząca Izabela Ratyńska

Plan szkolenia: 

  • Definicja ucznia trudnego 
  • Źródła trudnych zachowań 
  • Sfera ruchowa 
  • Sfera poznawcza 
  • Sfera emocjonalna 
  • Role w jakie wchodzi trudny uczeń w szkolenia 
  • Uczeń „Awanturnik” 
  • Uczeń “Walczący o władzę 
  • Uczeń ”Błazen” 
  • Uczeń ”Zmuś mnie” 
  • Uczeń „Głupek” 
  • Ogólne zasady pracy z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze 
  • Współpraca z rodzicem 

       7. Budowanie poczucia własnej wartości u uczniów – prowadząca Agata Krupa-Berbeć 

Plan szkolenia: 

  • czym jest poczucie wartości i dlaczego ono jest tak ważne? 
  • czynniki wpływające na prawidłowe poczucie własnej wartości, 
  • gry i zabawy możliwe do zrealizowania na zajęciach z wychowawcą podnoszące poczucie własnej wartości u uczniów. 

     8. Motywowanie uczniów do nauki – prowadząca Agata Krupa-Berbeć 

Plan szkolenia: 

  • motywacja wewnętrzna i zewnętrzna, 
  • rozwijanie motywacji wewnętrznej, 
  • czynniki osłabiające motywacje uczniów do nauki, 
  • metody i formy pracy możliwe do zastosowania na zajęciach, sprzyjające motywacji uczenia. 

    9. Mutyzm wybiórczy – prowadząca Katarzyna Kowalczyk

Plan szkolenia: 

  • definicja, 
  • kryteria diagnostyczne, 
  • mutyzm a nieśmiałość, 
  • zaburzenia współwystępujące, 
  • etiologia, 
  • czynniki ryzyka, 
  • jak pomóc dziecku z mutyzmem wybiórczym. 

      10. Jak radzić sobie z trudnym zachowaniem  dzieci (prelekcja dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym) – prowadząca Katarzyna Kowalczyk

 

      11. Agresja i przemoc rówieśnicza a klimat szkoły – prowadząca   Hanna Górska-Rońda 

Plan szkolenia: 

  • Definicja agresji i klasyfikacja zachowań agresywnych 
  • Definicja przemocy i klasyfikacja zachowań przemocowych 
  • Definicja klimatu szkoły 
  • Zachowania agresywne według samoopisu uczniów 
  • Czynniki środowiska szkolnego sprzyjające agresji 
  • Zapobieganie agresji na terenie szkoły 
  • Uczniowska ocena przyczyn i szkodliwości agresji 

     12. Zajęcia o charakterze warsztatowo- prelekcyjnym dla uczniów szkół ponadpodstawowych dotyczące zażywania substancji psychoaktywnych – prowadząca Hanna Górska-Rońda.

 

    13. Przesiewowe badanie zaburzeń depresyjnych wśród uczniów klas II szkół ponadpodstawowych.